Aktualności
Z jakimi opłatami wiąże się rejestracja znaku towarowego?
Wniosek o rejestrację znaku składa się na formularzu udostępnianym przez Urząd Patentowy. We wniosku należy wskazać następujące informacje:
- dane identyfikujące wnioskodawcę,
- dane identyfikujące pełnomocnika wnioskodawcy, jeśli wnioskodawca udzielił pełnomocnictwa do reprezentacji w toku postępowania rejestrowego,
- informacje dotyczące znaku towarowego (jego wizerunek, opis, kolorystyka),
- wskazanie klas zgodnie z klasyfikacją nicejską (klasyfikacja zawiera 45 klas i posługuje się oznaczeniem numerycznym, przykładowo klasa 25: odzież, obuwie i nakrycia głowy),
- oświadczenie o korzystaniu z pierwszeństwa do znaku.
Złożenie wniosku rejestracyjnego wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty rejestracyjnej.
Podstawowa opłata za złożenie wniosku wynosi 450 zł. W przypadku rejestracji dodatkowych klas towarowych, opłata za każdą kolejną klasę towarową wynosi 120 zł.
Dokładny wykaz opłat jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Patentowego. Złożenie wniosku wiąże się z koniecznością uiszczenia dodatkowych opłat o charakterze jednorazowym, np. opłaty za publikację w wysokości 90 zł.
Prawo ochronne do znaku towarowego winno być odnawiane co 10 lat. Odnowienie prawa ochronnego wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty. Odnowienie prawa następuje na podstawie złożonego przez przedsiębiorcę wniosku, przy czym przedsiębiorca musi pamiętać o złożeniu go co najmniej 6 miesięcy przed końcem upływu okresu ochronnego. Spóźnienie się ze złożeniem wniosku będzie wiązało się z koniecznością uiszczenia opłaty w wyższym wymiarze.
Zakres pomocy kancelarii w zakresie zarejestrowania znaku towarowego w Polskim Urzędzie Patentowym
Nasza kancelaria pomoże Ci korzystać z prawa ochronnego Twojej marki w zakresie:
- zastrzeżenie logo firmy jako znaku towarowego,
- zastrzeżenie logotypu firmy,
- rejestracji nazwy firmy jako znaku towarowego.